13.4.2018| Kirjoittaja: Sane Keskiaho
Lontoon Bett-messut ovat Euroopan suurin oppimisen teknologian messu- ja seminaaritapahtuma. Tänä vuonna messujen teemana oli tulevaisuuden oppiminen.
11.4.2018| Kirjoittaja: Sami Keskiaho
Virtuaalitodellisuuden mahdollisuudet ovat rajattomat. Joku on joskus sanonut, että VR jatkaa siitä, mihin mielikuvitus loppuu
6.4.2018| Kirjoittaja: Tomi Saali
Vaikka osa nykyaikaisimmista markkinoinnin automaatio -järjestelmistä on hyvin intuitiivisia ja helppokäyttöisiä, ei se automaattisesti tarkoita, että niiden käyttöönotto tapahtuisi
sormia napsauttamalla.
2.4.2018| Kirjoittaja: Tomi Saali
Markkinoinnin automaatiojärjestelmien käyttöönoton ja hyödyntämisen yleisimmät haasteet liittyvät siihen, että nykyisessä markkinointiprosessissa on yhteensopimattomuuksia tekemisen ja tehtävän välillä.
31.3.2018| Kirjoittaja: Tomi Saali
Parhaimmillaan markkinoinnin automaatio mahdollistaa myynnin toiminnan lisääntymisen tavalla, joka näkyy myös viivan alla. Tämä kuitenkin edellyttää, että markkinointi ja myynti toimivat saumattomassa yhteistyössä.
28.3.2018| Kirjoittaja: Tomi Saali
Markkinointiautomaation avulla voidaan myös parantaa asiakaskokemusta ja -viestintää. Liidien hoivauksen avulla potentiaalisille asiakkaille voidaan tarjota heidän tarpeisiinsa vastaavaa, kohdennettua sisältöä, joka luo asiakkaalle lisäarvoa.
21.3.2018| Kirjoittaja: Tomi Saali
Automaatiojärjestelmä mahdollistaa mitattavuutensa ansiosta markkinoinnin tuloksellisempien toimien tekemisen sekä liidien arvottamisen. Myynti saa käsiteltäväkseen lämpimämpiä liidejä markkinoinnin automaatiojärjestelmästä.
15.3.2018| Kirjoittaja: Tomi Saali
Kun kaikki markkinoinnin työkalut ovat yhdessä paikassa, itse tekeminen tehostuu ja toimenpiteiden tulosten analysointiin ja markkinoinnin kokonaisvaltaiseen kehittämiseen jää enemmän aikaa. Tämä nostaa myös markkinoinnin arvostusta organisaatiossa.
10.3.2018| Kirjoittaja: Tomi Saali
Markkinoinnin automaatiojärjestelmän sopivuus yritykselle ei riipu yrityksen koosta tai toimialasta - automaatiojärjestelmä sopii kaikenkokoisille yrityksille lähes miltä tahansa toimialalta. Yrityksen koon ja toimialan sijaan tärkeämpi on yrityksen tarpeet.
8.3.2018| Kirjoittaja: Tomi Saali
Markkinoinnin automatisaation tärkein tehtävä on vapauttaa henkilöstöresursseja toistuvien ja paljon aikaa vievien markkinoinnin toimenpiteiden parista ja vapauttaa resursseja entistä räätälöidymmän ja kohdistetumman sisällön tuottamiseen.
28.2.2018| Kirjoittaja: Tomi Saali
Hyvin suunniteltu sähköisen liiketoiminnan kokonaisuus ja asiakkaille merkitykselliset palvelut tuotettuna skaalautuvalla ja kustannustehokkaalla tavalla takaavat sen, että kauppias voi keskittyä olennaiseen, eli varsinaiseen kaupankäyntiin.
18.2.2018| Kirjoittaja: Tomi Saali
Manuaalista työtä sisältävät "sähköiset" palveluprosessit ja erillisissä saarekkeissa toimivat sähköisen liiketoiminnan järjestelmät saattavat aiheuttaa harmaita hiuksia. Tunnistatko kyseiset viisi ongelmaa?
16.2.2018| Kirjoittaja: Tomi Saali
On hyvin eri tavoin digitaaliseen muutokseen suhtautuvia yrityksiä. Erään rakennusalan yrityksen johtaja totesi minulle, ettei digitalisaatiolla ole vaikutusta heidän toimialallansa mitenkään. Niinkö?
1.2.2018| Kirjoittaja: Tomi Saali
Katso mitä tapahtuu, kun otat käyttöön minkä tahansa verkkokaupan tai kivijalkamyymälän kanta-asiakas ohjelman ja sallit suoramarkkinoinnin (eli tuttavallisemmin sähköpostispämmäyksen). Tuleeko relevanttia viestintää?
2.12.2016| Kirjoittaja: Sami Keskiaho
Ajatuksia siitä miten virtuaalinen kokemus messuosastolla toimii 24 neliön kokoisella messuosastolla.
3.11.2016| Kirjoittaja: Sami Keskiaho
Ohi kävelevät ihmiset vilkuilevat messuosaton suuntaan. Osa epäilevästi, osa uteliaasti, jotkut innostuneesti.